2011-05-23 21:16:20 Edmodo – sigurna društvena mreža za učenike i učitelje Sigurno ste već imali osjećaj po izlasku iz učionice da niste uspjeli razgovarati sa svakim učenikom, da niste prenijeli sve informacije koje ste planirali, da je nastavni sat prekratak za kreativne i istraživačke aktivnosti. Razlog tome je sve zahtjevnija suvremena nastava i preopširan nastavni sadržaj. Kako doskočiti tom problemu? Brojne mogućnosti nam pruža uporaba ICT-a, a posebno društvenih mreža.
Kako bih olakšala komunikaciju s učenicima, počela sam od školske godine 2009/10. koristiti društvenu mrežu Edmodo (http://www.edmodo.com) u nastavi geografije jer je prije svega sigurna za učenike i besplatna je. Prva reakcija mojih učenika bila je „Edmodo je Facebook za učenje“ kad su ugledali sučelje Edmoda. Nema sumnje da je sličnost s Facebookom privukla moje učenike da se uključe u mrežu, osim toga ta sličnost im je pomogla da brzo usvoje način rada u Edmodu. Što je Edmodo?
Edmodo je društvena mreža nastala sa ciljem povezivanja i suradnje učenika i učitelja, a postoji od 2008. godine. Od tada do danas dogodile su se brojne promjene u funkcioniranju ovog servisa. U početku to je bila platforma za mikrobloging, da bi sada to bila cjelovita društvena mreža s brojnim aplikacijama korisnim za učenike i učitelje. Edmodo ima preko milijun članova iz cijelog svijeta.
Učenicima sam dala mogućnost pristupanja mreži potpuno dobrovoljno, a uključilo se približno tri četvrtine mojih učenika. No, njihova aktivnost je vrlo različita, dok jedni rado preuzimaju zadatke za vježbu prije provjere znanja, drugima je važna komunikacija. Vrlo brzo su shvatili da im Edmodo može pomoći kod rješavanja bilo kakvih problema u školi, da mogu dobiti odgovor na sva pitanja vezana uz nastavu, u bilo koje doba dana. Raduje me što Edmodo koriste kao mjesto za razmjenu iskustava i iz drugih nastavnih predmeta. Predaja domaćih zadaća i učeničkih radova postala je mnogo jednostavnija, jer pri tome mogu unaprijed saznati ocjenu i prema potrebi ispraviti svoj rad prije izlaganja pred razrednim odjelom. Meni je Edmodo postao osobito važan za upoznavanje sposobnosti (novih) učenika i to onih koji su u razrednom okruženju samozatajni i tihi. Takvima je društvena mreža omogućila slobodno izražavanje i mogućnost da pokažu svoje prave vještine i znanja.
Budući da Edmodo ima aplikaciju za anketiranje, postavila sam upit učenicima što misle o radu u Edmodu.
Anketa donosi vrlo pozitivno mišljenje učenika o Edmodu, a evo i nekoliko komentara učenika: „Sviđa mi se to što mogu napisati ako mi nešto zatreba, poslati Vam neku od svojih prezentaciju, upitati ako mi nešto nije jasno.“ “Meni se sviđa apsolutno sve. Mi smo generacija "internetske" djece tako da je ovo nama više zanimljivo od običnog pisanja i obrađivanja na satu. A uz to sve možemo pokazati svoju kreativnost.” “Meni se sve sviđa posebno to što nas Edmodo povezuje internetom, jedino mi je žao što neki ne mogu pristupit internetu. Također mi se sviđa što možemo slat svoje projekte i što se možemo dopisivati.” Bez ikakve dvojbe mogu zaključiti da Edmodo pomaže u rješavanju komunikacijskih i problema međusobne suradnje što sputavaju suvremenu nastavu. Moji satovi geografije ne traju samo 45 minuta, već onoliko koliko učenici imaju interesa za predmet. Vjerujem da će učenicima ovo iskustvo pomoći u prijelazu na sustave za upravljanje učenjem (LMS) u daljnjem školovanju. http://www.skole.hr/nastavnici/ucionica?news_id=5719 |
Osnovna škola Supetar |