2017-03-15 14:16:00 Roditelji, djeca i domaća zadaća Rano usvojene radne navike temelj su kvalitetnog obrazovanja kojeg djeca grade od samog početka školovanja. Domaća zadaća jedna je od najbitnijih stavki u kojoj dolazi do upoznavanja i učenja kako odgovorno i savjesno pristupati zadatcima i obvezama koje zadaje školski sustav. Upravo domaćom zadaćom djeca stvaraju dobre radne navike koje će ih pratiti putem cjelokupnog školovanja i razvijati odgovoran odnos prema učenju, obvezama i sustavu. Bez obzira na dob i uzrast djeteta i pristupa li ono izradi zadaće nevoljko i s entuzijazmom, roditelji su vrlo važna poveznica u odgojno-obrazovnom ishodu djeteta. Upoznajte se s roditeljskom ulogom u procesu domaće zadaće te kako i na koji način trebate i možete pomoći svojem djetetu. Organizacije je sve. Svakom je djetetu potrebna dobra organizacija i rutina nakon završetka nastave. Ako dijete sudjeluje u izvanškolskim aktivnostima uvijek je potrebno odvojiti vrijeme koje je posvećeno isključivo školskim obvezama jer su one ipak najbitnije. Važno je utvrditi pravila ali i odstupanja od istih u posebnim situacijama. Važno je znati kako djeca imaju pravo i trebala bi imati određeno vrijeme za slobodnu igru i za sebe gdje će moći raditi sve što ih veseli i zanima. Čak i srednjoškolci znaju pokleknuti pred izazovima s kojima se susreću zbog povećanog obujma gradiva i jednostavno ne znaju kako samostalno organizirati i upravljati vremenom koje je potrebu za izradu zadaća i učenja. Iako će rjeđe tražiti pomoć, ako primijetite kako vaš srednjoškolac ne stiže napraviti sve svoje zadatke na vrijeme, ponudite pomoć oko organizacije vremena. Kada je dijete mlađe pratite izradu zadaća i eventualno pomozite ako ne razumije zadatak ili gradivo, a po završetku uvijek provjerite je li zadaća točna i uredna. Preporučljivo je s djetetovim odrastanjem smanjivati vrijeme nadgledanja i postepeno privikavati dijete na što veću samostalnost i oslanjanje na vlastite sposobnosti i samostalnost. Djeca moraju imati svoj prostor za učenje i izradu zadaća. Prostor mora imati ugodnu i umirujuću atmosferu, dovoljno prirodnog svjetla, prostran i čisti stol na kojemu će biti dovoljno mjesta za knjige i bilježnice i odgovarajući pribor. Djeca vole učiti i stvarati u ugodnom i motivirajućem prostoru. Iznimno je bitno da ne rješavate zadatke umjesto svojeg djeteta ili direktno odgovarate na postavljena pitanja. Kao roditelj, važno je razlučiti jesu li djetetova pitanja potkrijepljena iskrenim nerazumijevanjem i neshvaćanjem gradiva i zadataka ili dijete želi što prije riješiti svoje obveze na način da se „prave“ kako ne razumiju što se od njih traži i na taj način dobiti željenu pomoć od vas. Takve su situacije uvijek moguće i uobičajene ako je dijete imalo loš dan u školi, nije dovoljno spavalo, prije početka bolesti ili možda iz nekog dubljeg razloga iz kojeg odbija suradnju. Ako sumnjate kako se iza svega krije nešto ozbiljnije, razgovarajte s nastavnicima jer možda je djetetu potrebna dodatna stručna pomoć u obliku tutora ili instruktora za određeni predmet. Ponekada djeca zaborave na svoje zadaće ili ih ne naprave na vrijeme. Koliko god vodili borbu sa sobom, dozvolite da se dogode odgovarajuće posljedice. Nastojte ne uskakati u pomoć vašem djetetu u posljednji trenutak samo zato kako ono ne bi dobilo opomenu ili negativnu ocjenu. Ako ćete svaki puta učiniti sve kako bi se zadaća ili zadatak učinio u posljednji trenutak, dijete nikada neće osjetiti posljedice za svoju neodgovornost. Ponekada je teži put najbolji put ka odgovornom i savjesnom ponašanju, a time i učenju. Autor: Dora Jelakovic |
Osnovna škola Supetar |