2011-02-16 15:00:09 Pravila ponašanja na Internetu Internet bonton - komunikacija pojedinaca Dok smo djeca, naše ponašanje je odraz naših roditelja, a kad odrastemo, odraz nas samih. Komunikacijom putem Interneta se koristi velik broj ljudi, često na neodgovarajući način, zbog nepoznavanja osnovnih pravila. Stoga i kultura komuniciranja putem Interneta zahtijeva učenje. Autorska prava Prilikom slanja kopija i reprodukcija dokumenata, tekstova, slika i sl. potrebno je paziti na autorska prava vlasnika dokumenta. Kršenje autorskih prava nije samo odraz lošeg ponašanja nego je i protuzakonito. Npr. nezakonito je slanje komercijalnog softvera ili stručnih tekstova koji nisu javno dostupni. Neželjeni sadržaji, lančana pisma, komercijalni lanci i oglašavanjeNije poželjno slati poruke za koje niste sigurni da ih primatelj želi primiti i pročitati. Lančana pisma i ponude komercijalnih lanaca ne bi smjeli slati e-mailom. Slanje oglasa u svrhu stjecanja zarade nije dopušteno, a odnedavno je, u nekim zemljama, pod određenim uvjetima i kažnjivo. Veličina poruke i privitci
Poželjno je izbjegavati slanje preduge poruke. Primatelj je često revoltiran zbog dugog učitavanja velikih poruka. Za pregledavanje nekih drugih dokumenata potrebno je nabaviti programe čija cijena nije zanemariva. Poznavanje rada s e-mail programomNedovoljno poznavanje programa za čitanje i slanje e-maila može dovesti do nehotičnih pogrešaka. Korištenje e-mail programa, stoga, zahtijeva učenje, isto kao i bilo kojeg drugog programa. Formatiranje poruka
Primatelji poruka koriste vrlo različite programe za čitanje e-maila, koji na različite načine razlamaju tekst. Širina linije teksta ne bi trebala prelaziti 72 slova u retku. E-mail programi obično se mogu konfigurirati tako da automatski formatiraju poruku na taj način. Izvor: http://www.carnet.hr/pravila_ponasanja_na_internetu_internet_bonton/komunikacija_pojedinaca |
Osnovna škola Supetar |