MJESEC KNJIGE U OŠ SUPETAR
Autor: Sandra Dasenčić Eterović, 26. 10. 2017.
U Osnovnoj školi Supetar obilježili smo Mjesec hrvatske knjige (15.10.-15.11.), manifestaciju koja više od dvadeset godina promiče knjigu i čitanje kao društvenu vrijednost, kroz aktivnosti u svim razredima predmetne nastave. Ove godine odlučili smo se da nam većina aktivnosti bude vezana za bonton s obzirom da je bonton i krovna tema našeg školskog projekta „Evala van svitu“, a u skladu s njim, putem raznolikih književnih događanja, naše smo učenike podsjetili na važnost čitanja, ali i lijepog ponašanja u knjižnici i prema knjizi.
Aktivnosti su organizirane u suradnji školske knjižničarke Vedrane Volf, psihologinje Jasminke Grbavac Klindžić, te učiteljica hrvatskog jezika Tee Della Croce, Darie Gospodnetić i Tee Fabris Matulić. U skladu s motom, osmišljen je niz aktivnosti, prilagođenih uzrastu i interesima učenika, koje su se održale na satu Hrvatskog jezika u svim razredima.
1. PRIČA JESENSKOG ŠEŠIRA
Učenici su izradili svoj jesenski šešir od suhog lišća i jesenjih plodova. Osmislili su na koji način ga prezentirati. Nadjenili su mu ime i smislili priču koju su usmeno izlagali. Učenici su pokazali kreativnost i originalnost pri izradi šešira, maštovitost i kvalitetu sadržaja priče te izražajnost prilikom izlaganja.
2. KNJIGA I KNJIŽNICA U STRIPU
Na satu Medijske kulture šestaši su učili o stripu pa smo ga odlučili povezati s Mjesecom knjige. Odlučili smo da tema stripa bude Bonton u knjižnici. Nekoliko učenika nacrtalo je strip i osmislilo tekst za oblačiće. Učili smo kako izrađivati strip u online aplikacijama Toondoo i Pixtar pa su učenici primjenjivali svoje znanje u samostalnoj izradi stripa. Odabirali su likove, pravila ponašanja o kojima će likovi govoriti i izradili strip na kreativan način. U prezentaciji smo uživali jer smo naučili i primjenili nešto posve novo.
3. MOJ NAJDRAŽI KNJIEVNI JUNAK
Učenici sedmih razreda odabrali su najdražeg književnog junaka s kojim se mogu poistovjetiti. Neki su pripremili lutkarsku predstavu, a neki su ga izradili od papira te prezentirali sličnosti sebe i odabranog književnog lika. Neki su se odlučili za šarolike prezentacije u PPT-u. Učenici su pokazali da sloboda izbora u izražavanju donosi najbolje plodove i nanovo iznenadili svojim idejama i realizacijom istih.
4. VIDEO ISJEČAK O BONTONU
Učenici osmih razreda morali su osmisliti scenarij za kratak film o bontonu u knjižnici i prema knjizi, bontonu u školi, u kulturnim ustanovama, javnom prijevozu itd. Zadatak su ozbiljno odradili i prezentirali svoje uratke na satu. Pokazali su da vrlo dobro znaju što je bonton i kako se ponašati u određenim situacijama te pokazali umijeće u glumi, snimanju i montaži filmova što nimalo nije lagan zadatak. U izvršavanju zadataka su uživali, a ponajviše u gledanju svojih izvrsnih uradaka.
I ovu godinu, kao i mnoge dosad, pokazali smo da su najuspješnije aktivnosti ostvarene u suradnji. Uspješno smo povezali rad knjižnice, stručno-razvojne službe te predmeta Hrvatski jezik. Potakli smo učenike na kreativnost, promovirali čitanje, obilježili Mjesec knjige i pri tome uživali. Učenike smo posjetili na kritičko promišljanje o već davno zaboravljenom bontonu, a pritom ih i nešto naučili.
Učiteljice hrvatskog jezika Tea Della Croce, Daria Gospodnetić i Tea Fabris Matulić
Portali |
> Priručnik za učenje ... |
> Agencija za odgoj i ... |
> Ministarstvo znanost... |
> UNICEF |
> HDPIO |
> Mreža škola bez nasilja |
On-line rječnici |
Dnevni tisak |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |