preskoči na sadržaj

Osnovna škola Supetar

Kutak za učenike

Ne brini se oko toga da budeš bolji od bilo koga drugoga, jer će te to samo oneraspoložiti.
Umjesto toga, usredotoči se na to da budeš bolji od samoga sebe.
Učini korak naprijed u odnosu na jučer. A kad dođe sutra, nađi načina da budeš još bolji.
Uspoređivanje sebe s drugima samo će te odvesti u razočaranje ili aroganciju, a ništa od toga neće pozitivno utjecati na tebe.
Umjesto toga, uspoređuj sebe sa sobom i tad ćeš uistinu imati nešto s čime ćeš se pozabaviti.
Kad ideš za tim da postaneš bolji od sebe, nikoga ne ugrožavaš.
Ti si jedinstven i daleko od uspoređivanja s bilo kime.
Prestani se brinuti o uspoređivanju s drugima.
Uloži svoju energiju u pozitivnu svrhu bivajući najbolji što možeš biti, a onda čak i bolji od toga.

 Ralph Marston


Vijesti

Trik za brže učenje

Autor: Sandra Dasenčić Eterović, 20. 5. 2013.

Stisnite desnu šaku prije nego poželite zapamtiti novu informaciju, a kasnije kada je se poželite prisjetiti, stisnite lijevu šaku. Naime, stiskanje lijeve ili desne šake aktivira lijevu ili desnu stranu mozga. Ako ste dešnjaci, lijeva strana mozga je odgovorna za pohranjivanje neke nove, naučene informacije dok desna strana mozga pomaže da je se kasnije prisjetite. Obrnuto vrijedi za ljevake.

Istraživačica Ruth Propper iz New Jerseya ispitivala je 50 studenata koji su dešnjaci. Zadala im je listu od 36 riječi koju su trebali zapamtiti, a pritom su dobili malu, rozu lopticu koju su stiskali u šakama.

Jedna grupa je stiskala lopticu dva puta po 45 sekundi s desnom rukom prije nego su trebali zapamtiti riječi. Nakon toga su isto ponovili i s lijevom rukom, a zatim su na papir zapisali sve zadane riječi kojih su se mogli sjetiti. Druga grupa je imala isti zadatak, ali s obrnutim redoslijedom stiskanja šaka.                                               

Još su dvije grupe sudjelovale: jedna je koristila stiskanje samo jedne šake dok zadnja grupa nije stiskala lopticu nego je samo nježno držala u šaci.

Najbolje rezultate imala je prva skupina koja je stiskala šaku desne ruke jer su tako aktivirali lijevu stranu mozga zaduženu za učenje, a poslije kad su stisnuli lijevu šaku prisjetili su se koja je riječ bila u pitanju jer su time „probudili“ desnu stranu mozga.

Od 36 zadanih riječi, ispitanici su se prosječno prisjetili 10 riječi ako su stisnuli desnu šaku a poslije lijevu za prisjećanje riječi.  Oni koji su koristili obrnuti put, prisjetili su se prosječno 6 riječi.

 

Članak je izvorno objavljen na engleskom jeziku na portalu Time for kids, a hrvatska verzija dostupna je na portalu Bioteka


Izvor: http://www.skole.hr/veliki-odmor/zanimljivosti?news_id=8420


e-Dnevnik


Učenički blog

MRVICE SA ŠKOLSKIH HODNIKA

OŠ Supetar

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Sigurniji internet

IGRA INTERLAND

Korisni linkovi
Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Časopisi

CMS za škole logo
Osnovna škola Supetar / Porat 25, HR-21400 Supetar / os-supetar.skole.hr / ured@os-supetar.skole.hr
preskoči na navigaciju