Ralph Marston
Kako uspješno učiti?
Autor: Sandra Dasenčić Eterović, 7. 6. 2017.
Kako bi uspjeli savladati gradivo potrebno je:
- dobro se organizirati
- koncentrirati se
- aktivno učiti
- voditi bilješke
- imati dobro razvijene vještine čitanja i pisanja
- uspješno se suočavati sa strahom od ispitivanja
Što je potrebno da bi se razvila vještina uspješnog učenja?
1. NAPRAVITI PLAN UČENJA
Vrlo je važno dobor rasporediti vrijeme za učenje. Mnogi učenici uče u zadnji čas i na taj način nemaju dovoljno vremena da nešto zaista nauče. Zbog toga svatko tko želi dobre rezultate mora naučiti PLANIRATI SVOJE UČENJE.
Planiranje pomaže da se bolje organiziramo i na taj način učimo manje, ali naučimo više.
MJESEČNI PLAN
Na papir je potrebno napisati sve važnije testove i druge obaveze za koje se trebaš pripremiti. Papir treba staviti na vidljivo mjesto tako da ti se ne može dogoditi da zaboraviš nešto i učiš u zadnji tren.
Primjer:
- 10.11. – najavljen test iz povijesti
- 25. 11. – lektira
- 30. 11. – referat iz geografije
TJEDNI I DNEVNI PLAN
Tjedni i dnevni plan pravimo puno detaljnije.
Prvo napiši sve obaveze u učenju koje te čekaju za taj tjedan, a nakon toga napravi tablicu u kojoj ćeš za svaki dan napisati što ćeš raditi prije i poslije škole (ovisno o tome kad ideš u školu). Na taj način se ne može dogoditi da nešto počneš učiti u zadnji tren i nemaš dovoljno vremena. Planove radi unaprijed vodeći računa da u tjedni i dnevni plan uvrstiš istaknute testove i obaveze iz mjesečnog plana.
DNEVNI RASPORED |
|||
Četvrtak |
|||
7.00-7.30 |
buđenje, jutarnja higijena |
17.30.-18.30 |
ponavljanje gradiva |
8.00-13.15 |
škola |
18.30-19.00 |
slobodno vrijeme |
13.15-14.00 |
odmor, ručak |
19.00-20.00 |
večera |
14.00-15.00 |
DZ iz MAT, učim PRI |
20.00-21.00 |
slobodno vrijeme, TV, večernja higijena |
15.00-16.00 |
učim POV i ENG |
||
16.00-17.30 |
nogometni trening |
22.00 |
spavanje |
Kad nešto s plana napraviš precrtaj to ili stavi kvačicu. Tako ćeš se sigurno osjećati bolje.
Zapamti da je važno držati se plana, ali on se može i mijenjati. Ako nešto ne stigneš napraviti prebaci to za sutra, a s vremenom ćeš se naučiti realnije planirati.
Svaki dan planiraj učenje tako da prvo učišteže gradivo, a zatim lakše.
Dobro je planirati vrijeme tako da učiš bez prestanka 40-50 minuta, a nakon toga uzmeš odmor od 10 minuta. Ako su odmori predugački trebat će ti i duže vrijeme da se ponovno zagriješ za učenje.
Na kraju se nagradi za ispunjen plan nečim što te veseli (čokoladica, sladoled, slušanje glazbe...).
2. PROSTOR ZA UČENJE
3. ZA VRIJEME UČENJA
- Prije samog učenja važno je skoncentrirati se na gradivo i ne misliti na ništa drugo.
- Zatim pregledaj gradivo u cjelini, pročitaj naslove, podnaslove te prouči slike i grafikone.
- Pitaj se o čemu govori lekcija i što treba naučiti? Nakon što si pregledao, lekciju, odgovori na sljedeća pitanja: Tko?, Kako?, Gdje?, Što?, Kada?, Zašto? Ako ne znaš odgovore pronađi ih u udžbeniku. Razlisli što već znaš o toj temi.Nakon toga pročitaj tekst u cjelini. Ako je prevelik možeš ga podijeliti u manje dijeloveda ti bude lakše.
- Za vrijeme čitanja pravi bilješke u bilježnicu. U tim bilješkama istakni sve važne pojmove, zaokruži bitno i podcrtaj markerom sve što je važno zapamtiti.
- Sve ono što istakneš lakše ćeš i zapamtiti.
- Otkrij način koji ti najbolje odgovara. Tekst možeš čitati na glas ili u sebi ovisno kako ti je bolje. Za vrijeme čitanja si obavezno razjasni sve pojmove koje ne razumiješ. Ne moj učiti napamet ono što ti nije jasno.
- Nakon toga gradivo ponovi svojim riječima. Učenici koji gradivo ponavljaju svojim riječima više zapamte i kasnije ga se lakše prisjećaju.
- Na kraju možeš ponovno pročitati cijeli tekst da vidiš jesi li nešto ispustio i nakon toga možeš nadopuniti svoje bilješke.
- Provjeri svoje znanje odgovaranjem na pitanja na kraju lekcije. Pitanja možeš i sam smisliti te na njih isto tako odgovoriti. Ako nešto ne znaš odgovor pronađi u tekstu.
ZAPAMTI: ako slušaš na satu i aktivno sudjeluješ manje će ti vremena trebati za učenje kod kuće
Izvori:
Rijacvec, M., Miljković, D.(2003). Vodič za preživljavanje u školi. Zagreb:IEP. Pletenac, V.(2004). Put prema uspješnom učenju ili kako treba učiti. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Snježana Fridrih Šimić, dipl. psiholog
Preuzeto sa:http://www.os-jkempfa-pozega.skole.hr/savjeti_psihologa
Portali |
> Priručnik za učenje ... |
> Agencija za odgoj i ... |
> Ministarstvo znanost... |
> UNICEF |
> HDPIO |
> Mreža škola bez nasilja |
On-line rječnici |
Dnevni tisak |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |