preskoči na sadržaj

Osnovna škola Supetar

Vijesti

KORIGIRANJE DJEČJEG PONAŠANJA

Autor: Ines Damjanović, 13. 11. 2013.

RECEPT

2 žlice pohvalnih riječi

4 žličice upornih prijetnji

1/2 šalice jasnih zahtjeva

1 velika žlica vjere u sebe

Sve sastojke uporno miješajte

i začinite dobrom voljom!

Dobar tek!

  1. NAGRAĐUJTE I POHVALJUJTE POZITIVNO PONAŠANJE
  • pohvale su učinkovitije od kritika i kazni, jer djetetu daju više informacija o tome kako SE TREBA PONAŠATI
  • djeluju pozitivno na razvoj samopoštovanja i osjećaj vlastite kompetentnosti
  • stalno kritizirano dijete počinje o sebi misliti loše, a to ga sputava da promijeni svoje ponašanje

 

  1. UZ KAZNU, NAGLASITE KOJE PONAŠANJE OČEKUJETE
  • kazna govori djetetu samo koje ponašanje ne želimo
  • moramo naglasiti koje ponašanje očekujemo, umjesto onog koje kažnjavamo
  • nije dovoljno reći „Nemoj to raditi“, nego djetetu pojasniti kako se treba ponašati

 

  1. KAO KAZNU USKRATITE NAGRADU
  • umjesto vikanja ili fizičkog kažnjavanja, radije djetetu uskratite nešto što voli
  • npr. gledanje televizije, igranje na kompjutoru, igra s prijateljima i sl.
  • svakako djetetu objasniti zašto ste to učinili, kako bi dijete uvidjelo vezu između kazne i svog ponašanja

 

  1. KAZNA MORA BITI VREMENSKI OGRANIČENA
  • ne treba davati neograničene kazne npr. ne možeš gledati TV do daljnjeg ili igrati igre dok ja ne kažem
  • radije recite „Ne možeš igrati igre na kompjuteru tri dana ili dok ne napišeš zadaću“.
  • Kada je kazna jako duga gubi vezu s ponašanjem koje želimo promijeniti i demotivira dijete

 

  1. NE PRIJETITE KAZNOM AKO JE NEĆETE PRIMIJENITI
  • neka to bude kazna koju ćete provesti u djelo, inače neizvršene prijetnje neće imati učinka

 

  1. KRITIZIRAJTE SAMO PONAŠANJE, A NIKADA OSOBNOST
  • treba kritizirati isključivo dječje ponašanje, inače će dijete doživjeti da ga odbacujemo kao osobu

 

NE – Kako možeš biti tako glup! Nikad nećeš uspjeti to naučiti!

 

DA – Ovdje si napravio grešku, pokušaj ponovno. Ovo je neuredno. Prepiši.

 

  1. IZBJEGAVAJTE TJELESNE KAZNE

 

 

  1. REAGIRAJTE I NA LOŠE I NA DOBRO PONAŠANJE
  • neki roditelji reagiraju samo kada dijete dobije lošu ocjenu, što je pogrešno
  • jak pritisak roditelja za bolji uspjeh može u djetetu izazvati veliku nesigurnost i nezadovoljstvo, posebno ako njihov odnos nije dobar
  • takva nesigurnost smanjuje mogućnost koncentracije na učenje i povećava mogućnost lošijeg uspjeha

Iz knjige: Mala knjiga za velike roditelje

 




 

Kutak za roditelje


• Kada bih ponovno mogla odgajati svoje dijete, više bih bojala prstima, a manje upirala prstom.

• Manje bih ga ispravljala, a više s njim veze uspostavljala.

• Skinula bih pogled sa sata, a više bacala pogled na njega.

• Pobrinula bih se da manje znam, a da mi više bude stalo.

• Išla bih na više izleta i puštala više zmajeva.

• Prestala bih izigravati ozbiljnost i ozbiljno bih se igrala.

• Trčala bih kroz više polja i gledala u više zvijezda.

• Više bih ga grlila, a manje vukla.

• Rjeđe bih bila stroga, a puno bih mu više toga priznavala.

• Najprije bih mu gradila samopouzdanje, a kasnije kuću.

• Manje bih ga poučavala ljubavi prema moći, a više o moći ljubavi.



Diane Loomans

 

 

 


e-Dnevnik


Učenički blog

MRVICE SA ŠKOLSKIH HODNIKA

OŠ Supetar

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Sigurniji internet

IGRA INTERLAND

Korisni linkovi
Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Časopisi

CMS za škole logo
Osnovna škola Supetar / Porat 25, HR-21400 Supetar / os-supetar.skole.hr / ured@os-supetar.skole.hr
preskoči na navigaciju