KORIGIRANJE DJEČJEG PONAŠANJA
Autor: Ines Damjanović, 13. 11. 2013.
RECEPT
2 žlice pohvalnih riječi
4 žličice upornih prijetnji
1/2 šalice jasnih zahtjeva
1 velika žlica vjere u sebe
Sve sastojke uporno miješajte
i začinite dobrom voljom!
Dobar tek!
- NAGRAĐUJTE I POHVALJUJTE POZITIVNO PONAŠANJE
- pohvale su učinkovitije od kritika i kazni, jer djetetu daju više informacija o tome kako SE TREBA PONAŠATI
- djeluju pozitivno na razvoj samopoštovanja i osjećaj vlastite kompetentnosti
- stalno kritizirano dijete počinje o sebi misliti loše, a to ga sputava da promijeni svoje ponašanje
- UZ KAZNU, NAGLASITE KOJE PONAŠANJE OČEKUJETE
- kazna govori djetetu samo koje ponašanje ne želimo
- moramo naglasiti koje ponašanje očekujemo, umjesto onog koje kažnjavamo
- nije dovoljno reći „Nemoj to raditi“, nego djetetu pojasniti kako se treba ponašati
- KAO KAZNU USKRATITE NAGRADU
- umjesto vikanja ili fizičkog kažnjavanja, radije djetetu uskratite nešto što voli
- npr. gledanje televizije, igranje na kompjutoru, igra s prijateljima i sl.
- svakako djetetu objasniti zašto ste to učinili, kako bi dijete uvidjelo vezu između kazne i svog ponašanja
- KAZNA MORA BITI VREMENSKI OGRANIČENA
- ne treba davati neograničene kazne npr. ne možeš gledati TV do daljnjeg ili igrati igre dok ja ne kažem
- radije recite „Ne možeš igrati igre na kompjuteru tri dana ili dok ne napišeš zadaću“.
- Kada je kazna jako duga gubi vezu s ponašanjem koje želimo promijeniti i demotivira dijete
- NE PRIJETITE KAZNOM AKO JE NEĆETE PRIMIJENITI
- neka to bude kazna koju ćete provesti u djelo, inače neizvršene prijetnje neće imati učinka
- KRITIZIRAJTE SAMO PONAŠANJE, A NIKADA OSOBNOST
- treba kritizirati isključivo dječje ponašanje, inače će dijete doživjeti da ga odbacujemo kao osobu
NE – Kako možeš biti tako glup! Nikad nećeš uspjeti to naučiti!
DA – Ovdje si napravio grešku, pokušaj ponovno. Ovo je neuredno. Prepiši.
- IZBJEGAVAJTE TJELESNE KAZNE
- REAGIRAJTE I NA LOŠE I NA DOBRO PONAŠANJE
- neki roditelji reagiraju samo kada dijete dobije lošu ocjenu, što je pogrešno
- jak pritisak roditelja za bolji uspjeh može u djetetu izazvati veliku nesigurnost i nezadovoljstvo, posebno ako njihov odnos nije dobar
- takva nesigurnost smanjuje mogućnost koncentracije na učenje i povećava mogućnost lošijeg uspjeha
Iz knjige: Mala knjiga za velike roditelje
Kutak za roditelje
• Kada bih ponovno mogla odgajati svoje dijete, više bih bojala prstima, a manje upirala prstom.
• Manje bih ga ispravljala, a više s njim veze uspostavljala.
• Skinula bih pogled sa sata, a više bacala pogled na njega.
• Pobrinula bih se da manje znam, a da mi više bude stalo.
• Išla bih na više izleta i puštala više zmajeva.
• Prestala bih izigravati ozbiljnost i ozbiljno bih se igrala.
• Trčala bih kroz više polja i gledala u više zvijezda.
• Više bih ga grlila, a manje vukla.
• Rjeđe bih bila stroga, a puno bih mu više toga priznavala.
• Najprije bih mu gradila samopouzdanje, a kasnije kuću.
• Manje bih ga poučavala ljubavi prema moći, a više o moći ljubavi.
Diane Loomans
Portali |
> Priručnik za učenje ... |
> Agencija za odgoj i ... |
> Ministarstvo znanost... |
> UNICEF |
> HDPIO |
> Mreža škola bez nasilja |
On-line rječnici |
Dnevni tisak |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |