NEKOLIKO SAVJETA RODITELJIMA
Autor: Ines Damjanović, 16. 9. 2017.
Novi zadatak roditelja jest pomoći djetetu i olakšati mu prve školske dane. Novi učenik ima još veću potrebu za roditeljskom ljubavlju jer se po prvi put odvaja od roditelja te dolazi u sredinu koja od njega očekuje odgovornost i izvršavanje obaveza. Roditelji trebaju razumjeti da se dijete, prihvaćanjem novih obveza, sve više osamostaljuje, ali to ne znači da se i otuđuje od roditelja.
- STRPLJENJE
Roditelji trebaju biti strpljivi. Dijete se mora naviknuti na mnogo toga: drugu djecu u razredu, učiteljicu/učitelja, školsku zgradu, put od kuće do škole. Roditelji moraju dati dovoljno vremena djetetu da se prilagodi novoj situaciji ne uspoređujući ga pri tome s ostalom djecom.
- ZRELOST
Dob djeteta nije jedini kriterij za određivanje spremnosti i sposobnosti za izvršavanje novih obveza. Ako dijete već pomalo čita, piše i računa, ne mora značiti da je spremno za školu. Važno je da se dijete snalazi među vršnjacima, da može kontrolirati neke emocije, da je spremno odvojiti se od kuće i roditelja te da može prihvatiti i neuspjehe i sukobe s kojima će se susresti.
- SAMOSTALNOST
Samostalnoj djeci lakše je u školi, ali i u životu općenito. Zato bi roditelji trebali poticati samostalnost u izvršavanju svakodnevnih obveza – odijevanju, obuvanju, svlačenju, izuvanju, spremanju školske torbe i sl. Usmjeriti odgoj prema osamostaljivanju ne znači prepustiti dijete samome sebi. To, naprotiv, znači da će roditelj svoje dijete shvaćati ozbiljno i cijeniti ga, da će se odviknuti od činjenice da sve uvijek zna bolje i stalno objašnjavati što i kako treba raditi.
- KONCENTRACIJA
Što je djetetu sadržaj zanimljiviji, to će se uspješnije i dulje koncentrirati. Koncentracija se uglavnom vježba kroz rad, ali i u igri. Važno je da u takvoj igri sudjeluje što više ukućana.
- DJETETOV RJEČNIK
Rječnik se obogaćuje čitanjem i zato nemojte prestati čitati djeci samo zato što to sada mogu i sami. Čitanjem dijete obogaćuje rječnik, ali i maštu. To je najbolji poticaj da nauči čitati i pisati
Kutak za roditelje
• Kada bih ponovno mogla odgajati svoje dijete, više bih bojala prstima, a manje upirala prstom.
• Manje bih ga ispravljala, a više s njim veze uspostavljala.
• Skinula bih pogled sa sata, a više bacala pogled na njega.
• Pobrinula bih se da manje znam, a da mi više bude stalo.
• Išla bih na više izleta i puštala više zmajeva.
• Prestala bih izigravati ozbiljnost i ozbiljno bih se igrala.
• Trčala bih kroz više polja i gledala u više zvijezda.
• Više bih ga grlila, a manje vukla.
• Rjeđe bih bila stroga, a puno bih mu više toga priznavala.
• Najprije bih mu gradila samopouzdanje, a kasnije kuću.
• Manje bih ga poučavala ljubavi prema moći, a više o moći ljubavi.
Diane Loomans
Portali |
> Priručnik za učenje ... |
> Agencija za odgoj i ... |
> Ministarstvo znanost... |
> UNICEF |
> HDPIO |
> Mreža škola bez nasilja |
On-line rječnici |
Dnevni tisak |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |