Radno vrijeme knjižnice:
|
|
Djeca koja puno čitaju:
- dobivaju poticaje za govorno i pismeno izražavanje
- izgrađuju sustav vrijednosti za prepoznavanje kvalitetne literature
- usvajaju etičke vrijednosti
- stječu nova znanja i proširuju spoznaje
- razvijaju sposobnost koncentracije, pažnje, pamćenja, mišljenja, logičkog zaključivanja
- razvijaju kritičko mišljenje
- razvijaju maštu
- bogate rječnik, razvijaju senzibilitet za ljepotu jezika, upoznaju forme pismenog izražavanja
- bogate svoje emocionalni svijet
- zanimljivo i korisno provode svoje slobodno vrijeme
POPIS LEKTIRE.doc
PROTOKOL RADA SKOLSKE KNJIZNICE.docx
Školskih knjižničari i knjižnice u novim komunikacijskim i digitalnim izazovima
Autor: Sandra Dasenčić Eterović, 26. 4. 2013.
Jubilarna 25. Proljetna škola školskih knjižničara, sa središnjom temom komunikacija u školskoj knjižnici – ukorak s vremenom, održana je od 14. do 17. travnja 2013. godine u Vodicama u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje.
Na trodnevnom stručnom usavršavanju stručni suradnici knjižničari osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova, njih više od 300 iz cijele Hrvatske, usavršili su svoja znanja i kompetencije o sadržajima knjižnično-informacijskog obrazovanja i kako ga prilagoditi korisnicima, kroz stručna predavanja, okrugle stolove i radionice poboljšali svoje komunikacijske vještine i upoznali se s mogućnostima razvoja školskih knjižnica i primjerima dobre prakse.
Škola je otvorena kulturno-umjetničkim programom učenika OŠ Smiljevac i Gimnazije Ivana Pavla II iz Zadra, a uvodno izlaganje održao je Vinko Filipović, ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje. Podsjećajući knjižničare na važnost stručnog usavršavanja usmjerenog prema profesionalnom razvoju, predstavio je rezultate analize postojećeg sustava i potreba za stručnim usavršavanjem odgojno-obrazovnih radnika.
U povodu jubileja, četvrt stoljeća rada Proljetne škole školskih knjižničara, knjižničarka koja je sudjelovala na svim dosadašnjim Školama, Jadranka Groza, prof. i dipl. knjižničarka OŠ „Braća Bobetko“ iz Siska, prezentirala je i podsjetila sve kako je škola nastajala i razvijala se u proteklih 25 godina.
Poticajna i edukativna predavanja o tome kako komuniciramo, kako možemo poboljšati komunikacijske vještine i promijeniti vlastite načine komuniciranja, što utječe na naš stav prema osobama s kojima komuniciramo, koji komunikacijski tipovi postoje i što utječe na komunikacijski proces predavanja i okrugle stolove održali su licencirani treneri za razvoj osobnosti i coaching. Prim. dr. sc. Pavao Brajša održao je predavanje o Komunikacijskim bipolaritetima u našim razgovorima, Željko Kostelnik, dipl. oec., predavanje o komunikaciji naslovio je Slušam ali ne čujem!, a Melita Schmitz, prof. i dipl knjižničarka, u predavanju naslovljenom To smo mi, ljudi! kroz nekoliko svjetskih istraživanja prezentirala je kako stav o nečemu ili nekome, i okolnosti u kojima se nešto događa, utječu na naše ponašanje i često rezultira time da činimo suprotno od onoga što kažemo.
Mr. sc. Dragan Knežević u svom predavanju Komunikacija, dalje od mog nosa, predstavio je četiri različita komunikacijska tipa i upozorio da je komunikacija interakcija kod koje je bitno prepoznati, uskladiti se i prilagoditi osobi s kojom komuniciramo i prilici u kojoj komuniciram. Saznanja s predavanja knjižničarke i knjižničari proširili su i usavršili na okruglim stolovima na kojima se raspravljalo kako komunicirati bez filtera i je li trema saveznik ili neprijatelj u komunikaciji, posebno javnoj komunikaciji te kako je suzbiti i nositi se s njom. Na radionicama, a organizirano ih je pet za knjižničare osnovnih škola i pet za knjižničare srednjih škola, usvojili su i praktična znanja, među ostalim o tome, kako kvalitetnom komunikacijom do uspješne suradnje, koji su to oblici poslovne komunikacije školskog knjižničara, kako vođenje debate može pomoći u vježbanju komunikacijskih vještina i razvijanju kritičkog mišljenja i kako pisanje i čitanje mogu biti jedinstven užitak.
Vrlo edukativna i informativna predavanja za prisutne knjižničarke i knjižničare održale su profesorica koje su utemeljile ili rade u Centru za stalno stručno usavršavanje školskih knjižničara. O pravima korisnika u digitalnom vremenu govorila je prof. dr. sc. Alka Horvat, Tradiciju i suvremenost knjižničnih zbirki predstavila je Dunja Seiter-Šverko, ravnateljica Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu, o mogućnostima razvoja knjižnice i zadaći NSK-a u Zagrebu u odnosu na podsustav školskih knjižnica izlagala je Veronika Čelić-Tica, a Mira Zovko, viša savjetnica za školske knjižnice Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, predstavila je standarde školskih knjižnica. Također, vrlo korisno za sve prisutne bilo je i predstavljanje primjera dobre prakse njihovih kolega knjižničara iz cijele Hrvatske.
Gost književne večeri 25. Proljetne škole školskih knjižničara bio je pjesnik i dobitnik Goranova vijenca za 2013. godinu Branko Čegec, koji je čitao svoju poeziju i pričao kako su nastajale njegove zadnje dvije knjige Zapisi iz pustog jezika i Pun mjesec u Istanbulu. Na Školi je predstavljena i knjiga Školski knjižničar autorica prof. dr. sc. Jasmine Lovrinčević i doc. dr. sc. Dinke Kovačević.
Knjižničari i knjižničarke ocijenili su vrlo kvalitetnim sadržaje i teme koji su prezentirani na 25. Proljetnoj školi školskih knjižničara, koju je vodila viša savjetnica za školske knjižničare Tamara Zadravec, te su jako korisnim za svoj profesionalni razvoj ocijenili rad u radionicama i na okruglim stolovima te prezentirana dobra iskustva rada svojih kolega knjižničara.
Predavanja i prezentacije s 25. Proljetne škole školskih knjižničara dostupne su ovdje.
Vijest je preuzeta s internetskih stranica Agencije za odgoj i obrazovanje.
Portali |
> Priručnik za učenje ... |
> Agencija za odgoj i ... |
> Ministarstvo znanost... |
> UNICEF |
> HDPIO |
> Mreža škola bez nasilja |
On-line rječnici |
Dnevni tisak |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |